ID: 1545
врста предмета: теоријско-методолошки
носилац предмета: Отовић М. Милена
извођачи: Отовић М. Милена
контакт особа: Отовић М. Милена
ниво студија: мастер академске студије
ЕСПБ: 6
облик завршног испита: писмени
катедра: катедра за термотехнику
Постизање компетенција и академских вештина као и методе за њихово стицање. Развој креативних способности и овладаване практичним вештинама специфичним за обављање професије. Циљеви су конкретни и оствариви и у потпуности у складу са утврђеним основним задацима и циљевима студијског програма.
Студент стиче предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне делатности: анализа, синтеза и предвиђање решења и последица; примена знања у пракси; повезивање основних знања и из различитих области и њихова примена на решавање конкретних проблема.
Расхладне потребе индустријских и других постројења; природно и вештачко хлађење; примена расхладних машина и топлотних пумпи; расхладни ефекти; ваздушне расхладне машине; идеални Брајтонов циклус; парне компресорске расхладне машине; Карноов циклус са паром; основне мере за термодинамичко побољшање упоредног циклуса (хлађење кондензата, вишестепено пригушивање, вишестепено сабијање са међухлађењем); инсталација са више различитих режима испаравања и заједничким компресором; каскадне расхладне машине; специфичне расхладне способности; радне материје у хлађењу, критеријуми за избор расхладног флуида, означавање расхладних флуида; расхладни компресори (систематизација, подручја примене); клипни расхладни компресори (основни елементи, основни параметри рада), погонске карактеристике (перформансе) клипних расхладних компресора, процеси у теоријском и стварном компресору, коефицијент испоруке, стварни процеси у компресору, регулисање учинка клипних расхладних компресора; ротациони компресори, двороторни вијчани компресори; помоћна опрема у расхладној техници: аутоматика, термостатски пригушни вентил, одвајачи уља, итд.
Аудиторна вежбања: топлотна изолација, избор изолационих материјала, дифузија водене паре кроз изолациони слој, парна баријера, прорачун расхладног оптерећења, карактеристични примери расхладних циклуса. Израда пројекта за конкретну хладњачу (рад у групама до 5 студената): прорачун и избор изолационе конструкције, одређивање потребног учинка расхладне инсталације, термодинамички прорачун расхладног циклуса, избор опреме, итд. Лабораторијска вежба: демонстрација рада расхладне инсталације у индустријском погону.
/
Изводи са предавања, 2024. (на располагању унапред за сваку недељу наставе)
укупан фонд часова: 75
ново градиво: 20
разрада и примери (рекапитулација): 10
аудиторне вежбе: 10
лабораторијске вежбе: 5
рачунски задаци: 0
семинарски рад: 0
пројекат: 15
консултације: 0
дискусија/радионица: 0
студијски истраживачки рад: 0
преглед и оцена рачунских задатака: 0
преглед и оцена лабораторијских извештаја: 0
преглед и оцена семинарских радова: 0
преглед и оцена пројекта: 5
колоквијум са оцењивањем: 5
тест са оцењивањем: 0
завршни испит: 5
активност у току предавања: 0
тест/колоквијум: 30
лабораторијска вежбања: 0
рачунски задаци: 0
семинарски рад: 0
пројекат: 20
завршни испит: 50
услов за излазак на испит (потребан број поена): 26
М. Маркоски: Расхладни уређаји, Машински факултет, 2006.; Изводи са предавања, 2024. (на располагању унапред за сваку недељу наставе);
Универзитет у Београду, Машински факултет
Краљице Марије 16, 11120 Београд 35
тел. (+381 11) 3302-200, факс 3370364
mf@mas.bg.ac.rs