ID: 7094
врста предмета: стручно-апликативни
носилац предмета: Радојевић Љ. Слободан
извођачи: Радојевић Љ. Слободан
контакт особа: Радојевић Љ. Слободан
ниво студија: Основне академске студије – Информационе технологије у машинству
ЕСПБ: 5
облик завршног испита: писмени+усмени
катедра: катедра за информационе технологије у машинству
Полазници курса идеју контејнера морају прихватити и користити. Коришћење сопственог система класа или унапред постављеног система у процесу програмирања се подразумева. Полазници курса коришћење меморије контролишу методима у контејнеру окрећући се објашњењу шта треба да се уради. Обрасци - темплејти, као и патерни ће бити основа напредног програмирања у овом курсу.
Полазници курса ће ефикасно користити основне контејнере као и посебне контејнере у контроли објеката система класа. Усвојиће коришћење темплејта и патерна и разликовати и решавати проблеме левог и десног додељивања.
1. Input & Output основе. Основни типови. Увод у std::vector. 2. auto дедукција типа. Функције и преоптерећење. Употреба const. 3. Управљање меморијом. Динамичка алокација меморије у std::vector. 4. std::string. Референце. Пллитко и дубоко копирање. 5. <fstream>. Преоптерећење << и >>. getline( istream&, string&, stopat ). 6. Klase. Ограничења у формирању објеката. Ограничења у стварању конструктора и деструктора. 7. Основе генеричког програмирања, темплејти. Функцијски темплејти и темплејти класа. 8. ADL и последице. 9. Студија случаја GUI менија 10. Студија случаја повезивање са базом података.
1. Једноставни читачи. std::vector и његови методи. Елемент вектора је објекат. 2. auto. Функције и преоптерећење. Употреба const. 3. Управљање меморијом. Понашање std::vector, контрола и избегавање грешака. 4. std::string. Референце. Приказ оба копирања. 5. оfstream и ifstream. употреба getline( istream&, string&, stopat ). 6. Klase. Приказ ограничења у формирању објеката. Када конструктори и деструктори греше. 7. Примери функцијски темплејти. Примери темплејта класа. 8. Избегавање ADL и примена неких других принципа идентификације аргумената. 9. Равни једноставни мени 10. Повезивање са SQL-om.
Објектно оријентисана парадигма.
C++11, C++14, C++17, C++20 gcc/g++ VIM, Kate, Qt Creator, Visual Studio Code
укупан фонд часова: 65
ново градиво: 30
разрада и примери (рекапитулација): 0
аудиторне вежбе: 20
лабораторијске вежбе: 0
рачунски задаци: 0
семинарски рад: 0
пројекат: 0
консултације: 0
дискусија/радионица: 0
студијски истраживачки рад: 0
преглед и оцена рачунских задатака: 0
преглед и оцена лабораторијских извештаја: 0
преглед и оцена семинарских радова: 0
преглед и оцена пројекта: 0
колоквијум са оцењивањем: 10
тест са оцењивањем: 0
завршни испит: 5
активност у току предавања: 0
тест/колоквијум: 70
лабораторијска вежбања: 0
рачунски задаци: 0
семинарски рад: 0
пројекат: 0
завршни испит: 30
услов за излазак на испит (потребан број поена): 70
Bjarne Stroustrup; Programming: Principles and Practice Using C++; Addison-Wesley; Bjarne Stroustrup; Tour of C++; Addison-Wesley; Stanley Lippman, Josée Lajoie, Barbara Moo; C++ Primer; Addison-Wesley; C++ Notes for Professionals; GoalKicker.com;
Универзитет у Београду, Машински факултет
Краљице Марије 16, 11120 Београд 35
тел. (+381 11) 3302-200, факс 3370364
mf@mas.bg.ac.rs